Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА
про надходження до Херсонського апеляційного суду звернень громадян у 2018 році
Протягом 2018 року відділом діловодства та обліку звернень громадян - канцелярія Херсонського апеляційного суду розглянуто 19 звернень від громадян, юридичних осіб, державних органів, які не підлягають розгляду в процесуальному порядку, та розглядаються відповідно до положень Закону України «Про звернення громадян». З них заяв – 14 (з них 7 заяв надійшло від одного заявника протягом дня), скарг – 5.
Основними умовами та причинами, що сприяли надходженню звернень громадян до суду є:
Безпосередньо до суду надійшло звернень від:
Відділ діловодства та обліку звернень громадян-канцелярія систематично аналізує проблематику та здійснює мониторинг розгляду звернень громадян.
За результатами розгляду звернень, які надходили на пошту або на особистих прийомах громадян, слід відзначити, що вони розглядалися своєчасно, без порушення строків, визначених Законами України «Про звернення громадян» та «Про судоустрій і статус суддів». Не допускалося надання неоднозначних, необгрунтованих, неповних відповідей на звернення громадян.
Про об’єктивність розгляду звернень свідчить незначна кількість повторних звернень (4), які зумовлені неправильним розумінням наданих заявнику роз’яснень та непогодженням з результатами розгляду звернень. Як правило, повторні звернення надходять від одних і тих же заявників, які незважаючи на надані роз’яснення продовжують наполягати на своїх переконаннях, не погоджуючись з відповіддю.
У всіх випадках заявникам надано відповідні роз’яснення. У випадках виходу порушених питань за межі компетенції суду рекомендовано інші органи та установи, до яких слід звертатися.
Причиною, що зумовлює надходження скарг на дії суддів, є незгода з постановленим судом рішенням або намагання шляхом написання скарг вплинути на хід судового розгляду чи змінити його результат, привернути увагу до своєї справи.
Громадяни, звертаючись до керівництва суду на особистому прийомі або письмово, розраховують на його втручання в розгляд справи з наданням вказівок, впливом на конкретних суддів та взяттям справ під особистий контроль. Такі заяви стосуються як суддів апеляційного суду, так і суддів місцевих судів області.
Доводи більшості звернень стосуються, головним чином, обставин справи, містять, на думку скаржників, докази незаконності та необґрунтованості судових рішень. Посилання на упередженість та зацікавленість суддів носять суто суб’єктивний характер, нічим об’єктивно не підтверджуються, а тому не можуть визнаватися обґрунтованими.
Заявникам роз’яснюються положення Закону України «Про судоустрій і статус суддів» щодо незалежності суддів від будь-якого незаконного впливу, здійснення правосуддя на основі Конституції і законів України, заборони втручання у здійснення правосуддя чи впливу на суд або суддів у будь-який спосіб.
Надходження значної частини звернень зумовлено юридичною необізнаністю громадян, зокрема: неможливістю розмежувати компетенції та повноважень державних органів та їх посадових осіб, незнанням своїх процесуальних прав. У разі непогодження з судовими рішеннями, замість оскарження їх у встановленому законом порядку, надсилають скарги до різних інстанцій, втрачаючи час, відведений законом для оскарження рішень в процесуальному порядку. Інколи це роблять одночасно, використовуючи всі способи привернення уваги до своїх справ.
Херсонським апеляційним судом вживаються необхідні заходи щодо забезпечення кваліфікованого, неупередженого, об’єктивного та своєчасного розгляду звернень громадян.
Для забезпечення реалізації процесуальних прав учасників судового процесу відділом діловодства та обліку звернень громадян щоденно, протягом всього робочого дня проводиться прийом громадян, надаються довідки як в телефонному, так і в усному режимі, проводиться прийом документів з подальшою реєстрацією їх в автоматизованій системі документообігу суду.
На виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» в апеляційному суді проводиться особистий прийом керівництвом суду. Правила прийому та графік доведено до відома громадян шляхом розміщення на офіційній веб - сторінці та на стенді Інформаційного центру Херсонського апеляційного суду.
З початку функціонування Херсонського апеляційного суду проведено 8 особистих прийомів громадян.
Контроль за розглядом звернень громадян апеляційним судом здійснюється начальником відділу діловодства та обліку звернень громадян-канцелярія та головою апеляційного суду.
В.о. начальника відділу
діловодства та обліку
звернень громадян- канцелярія Ю.В. Думінська